david-en-nicole.reismee.nl

Crac des Chevaliers

Volgens plan ge(mini)bust naar Crac des Chevaliers. Dat was ons zonder hulpvan een aardige Syrier trouwens nooit gelukt: het hele pleinstondvolmet minibussen en bordjes in het Arabisch.

Toen we bij Crac aankwamenliep een medepassagier met ons mee naar ons hotel (hij moest een hele andere kant op). Toen we hem later op de dag toevallig nog een keer tegenkwamen wilde hij weten of alles gelukt was. Hij bood gelijk zijn mobiele nummer aan voor als we nog iets nodig hadden of vragen hadden. Tot nu toe is iedereen zo bizar vriendelijk.

Vanuit ons hotel haddenwe schitterend uitzicht op het kasteel. Crac is dan ook het kasteel der kastelen. Het is gigantisch. Je kan vrijwel overin in, op of doorheen, inclusief onverlichte ondergrondse gangen. Vanaf de torens heb je bovendien een gaaf uitzicht over de vallei en het nabijgelegen stadje.

's Avonds met wat (s)toeristen nageborreld op het terras. Men is heel positief over Libanon. Na navraag gedaan te hebben bij de ambassade blijkt het veilig te zijn mits je niet van de toeristische routes afwijkt. Daarop besloten wespontaan de volgende dagnaar Baalbek en Beirutte gaan.