david-en-nicole.reismee.nl

Petra

Vrijdagmiddag hebben we Petra bekeken, de stad van de Nabateeers uitgehakt uit de rotsen. We werden wat ontmoedigd door de enorme toeristenstroom maar het bleek de moeite waard.

Na ruim een kwartier lopen door een kloof (de siq) kwamen we aan bij het plaatje dat je in alle toeristenfolders ziet: de 'Treasury'. Eigenlijk is het een graftombe en heeft het niets met schatten te maken. Onze inschatting dat je het met een paar uurtjes wel gezien zou hebben, klopte niet. Het is gigantisch groot. We hebben het advies van wat medereizigers opgevolgd en zijn de volgende ochtend om 6 uur naar binnen gegaan. Wij en drie andere toeristen waren toen de enigen daar.

We hadden ons wel iets vergist in de afstanden. 'Even naar de 'monastery'' bleek een klim van drie kwartier.

Het was alleen erg heet (ruim veertig graden). 's Middags even in het hotel geluncht en toen weer op pad. David is de trap op gekommmen richting een 'high altar'. Nicole vond het vanwege de hitte wel even best en heeft de 'begane grond' nader bekeken. Toen David boven aankwam was het uitzicht spectaculair. Een Bedoeine-jongetje die daar zijn waar verkocht kwam erbij zitten. Samen hebben ze thee gedronken en van het uitzicht genoten.

Daarna zijn we (David en Nicole, niet het jongetje) doorgereden naar Aqaba. Aqaba was niet koeler dan Petra en een beetje een fantasieloos stadje. De volgende ochtend (zondag) zijn we richting Israel gegaan.

Martijn

:) En nu dus in het Mediterrane Berlijn!! Veel plezier!

Bianca

Tot nu toe klinkt het allemaal (op die paar graden celcius teveel na ;-) geweldig!
Bi- 'ja maar, buiten de Westerse Wereld is de kans op zo maar dood neervallen, zeg maar, één op drie?' -anca zou jullie bíjna achterna reizen!
Doe ik niet hoor, don't worry ;-)

Veel plezier nog!
Groetjes, Bianca

Reinier

Zo ik dacht even snel een kijkje te kunnen nemen op de link die je stuurde Brinkie, maar dat even moet ik toch bijstellen. Naast jullie al bizar volle programma hebben jullie blijkbaar ook nog eens tijd voor het plaatsen van alle verhalen en foto's.

Wel gaaf hoe veel en wat jullie allemaal zien! Ga er binnenkort wat rustiger voor zitten en hoor uiteraard graag de nog uitgebreidere verhalen als jullie weer in NL zijn.

Veel plezier nog en tot over ruim een week.

Ciao, Reinier