david-en-nicole.reismee.nl

BBtJ, Dode Zee en Karak

Gisteren zijn we begonnen in Bethany Beyond the Jordan, de plaats waar Jezus door Johannes de Doper is gedoopt. Leuk om te zien, vooral ook omdat de rivier op die plek maar enkele meters breed is en je de Israelische zijde goed kunt zien. Overigens werd ons verteld dat we doodgeschoten zouden worden indien we zouden proberen om naar de Israelische zijde te zwemmen (en niet door de Jordanese wachters). Het was er overigens bloedheet: 41 graden om 11 uur 's ochtends.

Gelukkig was het daarna tijd om richting de Dode Zee te gaan. We hebben het onszelf maar eens fijn comfortabel gemaakt en zijn naar het mooiste resort gegaan. Naast toegang tot de Dode Zee en het daarbij behorende kiezelstrand hadden we een parasol, handdoeken, ligbedden en een tweetal zwembaden (en natuurlijk een aantal bars) tot onze beschikking. We hebben er (ook omdat het zo enorm warm was) een flink aantal uren doorgebracht. Drijven in de Dode Zee is echt iets aparts: je ligt naar verhouding heel hoog in het water. Schoolslag zwemmen is dan ook bijna niet te doen omdat je benen boven het water uitkomen. Het is ook heel geinig om jezelf met modder onder te smeren, alhoewel we de werking ervan een beetje betwijfelen.

's avonds zijn we richting Karak gereden met de auto. Vanochtend hebben we het kasteel van Karak (kruisvaardersburcht) bekeken en daarna zijn we naar Wadi Musa gereden en hebben we net voor zonsondergang nog even een preview van Petra gekregen waar we morgenochtend weer heen gaan.

Antonia

David, je hebt gelijk 41 graden is heter dan 21 graden, je ziet we lezen je bericht met aandacht en je zelf verwennen in die hitte mag best.

Vreemd dat je niet echt kan zwemmen in de Dode Zee.
Insmeren met modder, het komt in jij lijf, door de huid, alleen ik weet niet wat.

En iedere nacht in een ander bed, dus ook iedere morgen weer alles inpakken ?, t is vermoeiend, maar wel HEEL interessant.

nico b

Leuk jullie verhalen. Nog wat gemerkt van de Gaza-vloot?

nico b

jullie kaart uit damascus ontvangen

Corinne

Leuk hoor de Dode Zee.., lijkt me een hele grappige ervaring. Doen ze daar ook aan duiken ; ) ?

Blijf genieten..!

XC

David

Niks gemerkt van de Gaza-vloot, behalve dan wat we op het nieuws hebben gezien.